System klasy Workflow jako platforma oceny pracowników

System zarządzania procesami biznesowymi jest systemem wspierającym praktycznie każdy obszar funkcjonowania przedsiębiorstwa. Zgodnie z definicją WfMC, Workflow to „automatyzacja procesu biznesowego w całości lub w części, w trakcie której dokumenty, informacje i zadania są przenoszone od jednego uczestnika do innych dla wykonania działania zgodnie ze zbiorem sformułowanych zasad”. Platforma Plus Workflow dostarczana przez Suncode wspiera między innymi dział HR w zakresie oceny kompetencji i celów pracowników.

W ostatnim czasie zasoby ludzkie coraz częściej postrzegane są jako fundament, na którym pracodawcy chcą budować siłę swoich przedsiębiorstw. Managerowie często wyrażają opinię, iż to właśnie odpowiednio wykształcona, doświadczona, kompetentna i w sposób właściwy motywowana kadra jest kluczem do sukcesu firmy. Pozyskiwanie pracowników, tworzenie odpowiednich warunków do aktywnego uczestnictwa w działalności przedsiębiorstwa, jak również zapewnienie im możliwości rozwoju i motywacja jest nie lada wyzwaniem. Jednym z elementów wykorzystywanych w tego typu działaniach okazuje się stosowanie okresowej oceny pracowników, która dostarcza ważnych informacji zwrotnych zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.

Uwzględniając obowiązujące trendy i przede wszystkim potrzeby przedsiębiorstw, na platformie Plus Workflow odzwierciedlono narzędzie oceny pracowników w formie dedykowanego procesu. Rozwiązanie charakteryzuje się dużą elastycznością pozwalającą na indywidualne określanie kryteriów oceny dla poszczególnych pracowników. Zastąpiono dotychczas stosowane papierowe arkusze elektronicznymi wersjami formularzy, co znacznie ograniczyło zużycie papieru, jak również ilość wprowadzanych danych poprzez zastosowanie integracji z zewnętrznymi systemami w celu pobrania podstawowych informacji o pracowniku (system HR). Baza zebranych informacji może posłużyć do tworzenia różnego rodzaju zestawień i raportów, które mogą okazać się pomocne podczas podejmowania decyzji personalnych. Na uwagę zasługuje również sposób obsługi typowego procesu długotrwałego jakim niewątpliwie jest proces oceny pracownika. Mimo dużej liczby tworzonych procesów, zastosowanie mechanizmu ‚usypiania’, a później ‚wznawiania’ nie wpłynęło w żaden sposób na wydajność systemu.

Nowy proces kompetencji i celów z pewnością należy do rozwiązań godnych uwagi i polecenia. Indywidualne podejście do specyficznych warunków występujących w każdym przedsiębiorstwie w połączeniu z szerokim zakresem możliwych rozszerzeń oraz modyfikacji omawianego procesu pozwala przygotować w pełni funkcjonalne rozwiązanie, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów.